V zadnjih letih se Slovenija vse pogosteje sooča z različnimi naravnimi ujmami, ki povzročajo veliko škodo na premoženju in naravi. Če smo lani bili priča katastrofalnim poplavam, se letos spopadamo z uničujočo močjo toče in njenimi posledicami. To še posebej velja za sončne elektrarne, ki so pri toči najbolj izpostavljene. Na ta način nismo le materialno oškodovani zaradi uničenih panelov, ampak se škoda kaže tudi v izpadu proizvedene električne energije. Zato je izredno pomembno, da imate v takšnih trenutkih pravilne informacije o postopkih med in po uničujoči ujmi, še posebej, če je prišlo do poškodb na elektrarni.
Varnostni napotki
Za zagotavljanje varnosti in preprečevanje nadaljnje škode v primeru naravnih ujm, kot so toča ali druge vremenske nevšečnosti, priporočamo, da izklopite sončno elektrarno do prihoda strokovnjaka. S tem boste zmanjšali tveganje za poškodbe elektrarne in povečali varnost na vašem objektu. V nadaljevanju vam podajamo podrobna navodila za izklop sončne elektrarne z uporabo SOLAREDGE in GOODWE razsmernikov. Sledite tem korakom natančno, da zagotovite varno in učinkovito izklapljanje vaše sončne elektrarne.
Postopek varnostnega izklopa sončne elektrarne:
SOLAREDGE razsmernik:
1.Izklop stikala na razsmerniku Solaredge na način, da prestavimo P/1/0 stikalo, katero je na spodnji strani razsmernika iz pozicije “1” v pozicijo “0”. Napetost na enosmerni strani razsmernika se bo v 20 sekundah, iz vrednosti okrog 750 V DC zmanjšala na varno napetost.
2. Izklop varovalk “F1” v elektro omari SB-AC, ki je inštalirana v neposredni bližini razsmernika na način, da prestavimo varovalko “F1” iz pozicije “1” v pozicijo “0”.
3.Preverimo ali so na razsmerniku ugasnile vse signalne LED lučke.
4.Če so ugasnile pomeni, da je razsmernik I1 je tako v breznapetostnem stanju.
GOODWE razsmernik:
1.Izklop stikala na razsmerniku Goodwe na način, da prestavimo stikalo, katero je na spodnji strani razsmernika iz pozicije “ON” v pozicijo “OFF”(Novejše verzije razsmernikov imajo stikalo ob strani). Napetost na enosmerni strani razsmernika se bo v 20 sekundah, iz vrednosti okrog 750 V DC zmanjšala na varno napetost.
2.Izklop varovalk “0F2” v elektro omari SB-AC, ki je inštalirana v neposredni bližini razsmernika na način, da prestavimo varovalko “0F2” iz pozicije “1” v pozicijo “0”.
3.Preverimo ali so na razsmerniku ugasnile vse signalne LED lučke.
4.Če so ugasnile pomeni, da je razsmernik I1 je tako v breznapetostnem stanju.
Prijava napak in škode
Po izklopu sončne elektrarne je nujno, da opravite vizualni pregled modulov in druge opreme. Preverite, ali so na vidnih mestih poškodbe, kot so razpoke, udrtine ali razbitja. Vidne poškodbe evidentirajte z izdelavo skice, na kateri jasno označite lokacijo vsake poškodbe. Če imate možnost, poškodbe tudi fotografirajte, saj bodo slike koristne pri nadaljnjem postopku prijave škode in komunikaciji z zavarovalnico ali servisno službo. Pri tem bodite previdni in se poškodovane opreme ne dotikajte, da ne bi povzročili dodatne škode ali ogrozili lastne varnosti.
Na elektronski naslov podpora@moja-elektrarna.si pošljite prijavo škode z naslednjimi podatki:
– Ime in priimek investitorja ter naziv elektrarne
– Lokacija sončne elektrarne (točen naslov)
– Število poškodovanih modulov in morebitne druge poškodbe
– Slike poškodovane opreme (v kolikor imate možnost)
Po prejetju prijave škode vas bomo v najkrajšem možnem času kontaktirali, da se dogovorimo za termin obiska vzdrževalne ekipe. Postopek sanacije škode je podrobneje opisan v nadaljevanju.
Če ne morete dostopati do poškodovane opreme, lahko naročite strokovni ogled. V primeru, da objekt ni zavarovan ali stroškov sanacije ne krije zavarovalnica, se strokovni ogled zaračuna v višini 75,00 EUR + DDV. Strokovni ogled vam omogoča natančno oceno škode in pripravo ustreznega načrta sanacije.
Naročilo strokovnega ogleda lahko izvedete preko elektronskega naslova: podpora@moja-elektrarna.si. V sporočilu navedite svoje podatke, lokacijo elektrarne in opis težave, da bomo lahko čim prej organizirali obisk naše ekipe.
Za stranke, ki imajo urejeno zavarovanje sončne elektrarne pri nas, bomo za vas uredili neposredno prijavo škode zavarovalnici.
Postopek sanacije škode
Poškodbe na sončnih elektrarnah zahtevajo natančen in premišljen pristop k sanaciji. Postopek vključuje več korakov, od strokovnega ogleda do uskladitve rešitve in končne izvedbe sanacije.
1. Strokovni ogled: Po opravljenem ogledu strokovne ekipe se glede na obseg poškodb, zahteve zavarovalnice in tehnološko stanje opreme določi način sanacije škode.
2. Uskladitev rešitve: Glede na obseg škode in dobavljivost obstoječe opreme se pripravi ustrezna tehnična rešitev (projekt sanacije) ter zagotovi nadomestne dele in opremo.
3. Izvedba sanacije: Po pripravi projekta in zagotovitvi nadomestnih delov se s stranko dogovori termin za izvedbo sanacije škode.
V ekipi nadzornega centra se maksimalno trudimo, da vsem in vsakomur zagotovimo čim hitrejšo in strokovno pomoč. Naša ekipa na terenu je usposobljena za učinkovito reševanje nastalih težav in sanacijo poškodb, ki jih je povzročila ujma. Zavedamo se, kako pomembno je za vas, da vaša sončna elektrarna čim prej ponovno deluje brezhibno, zato smo predani temu, da vam nudimo vso potrebno podporo in pomoč. Naš cilj je, da vašo sončno elektrarno vrnemo v delovanje kot pred ujmo, s čimer vam omogočimo nemoteno nadaljevanje proizvodnje električne energije in zmanjšamo morebitne finančne izgube. Hvala za vaše zaupanje.